Tuesday, July 15, 2008

Calitate vs. Cantitate

Pentru ca in general, ceea ce trebuie facut, merita sa fie bine facut, m-am gandit ca azi sa scriu despre calitate si cantitate. O mica paralela intre aceste doua notiuni, care pe mine personal, ma intereseaza. Si acum stau si ma intreb, oare exista pe aceasta lume " mult si bun" sau oare s-ar potrivi realitatii noastre mai mult expresia "putin dar bun" ? Pentru ca nu vreau sa dezvolt acest subiect, dupa niste coordonate filozofice, am sa spun ca pentru mine calitatea este mult mai importanta decat cantitatea. De ce? Simplu, pentru ca intotdeauna am cautat esenta in orice lucru sau persoana intalnita. Am urmarit sa gasesc veritabilitatea in sinea ei, pentru a nu-mi face impresii gresite despre un anumit subiect. Cantitativ vorbind, prefer putinul. Putinul trebuie sa fie bun. Tocmai pentru ca este putin. Calitatea o gasim in orice domeniu: de la telefoane mobile pana la fotbal, de la haine pana la muzica. Si de aceea omul s-a obisnuit sa nu se multumesca cu orice. Pana si pe persoanele din jurul nostru am ajuns, cateodata, sa testam calitatea morala, tocmai pentru a vedea daca sunt sau nu de incredere. Si bine este sa le alegem tot dupa acest criteriu. Si nici cantitatea sentimentelor de care benefieciem nu conteaza, ci mai mult din ce sunt construite si daca primeaza. Asa ca, pentru azi, "putin da' bun" este ceea ce imi place.