Monday, August 11, 2008

Day 3 - Day 4

Dupa ce am terminat cu maretele cladiri, ma astepta la ora 19:20 spectacolul Jersey Boys de pe Broadway. Am ajuns acolo, am predat biletul - ei au masini electronice care il citesc - si am intrat in sala. Mare, incapatoare, ce-i drept randurile erau destul de apropiate, si la un moment dat am si amortit. Aveam cu mine rucsacul si geanta aparatului foto + doua pungi. Cam greu. Sala era echipata cu un sistem de aer conditionat - voi mai reveni asupra A/C din SUA - si de altfel cu un sistem sorround f. bun. Se auzea perfect. Gongul a batut, iar musicalul a inceput. Despre calitatea lui nu are rost sa va povestesc, voi caracteriza totul in 3 cuvinte - calitate, emotie, show. Toata lumea stia melodiile celor de la 4 Seasons, si ale lui Frankie Valli, pentru ca musicalul era despre viata si opera lor. Emotii si stari placute din plin. Am regretat ca a durat numai 2 ore jumate. Apoi am iesit si m-am mai plimbat prin Times Square, pentru ca deja era seara....plin de reclame, lume cu duiumul, prin urmare m-am lasat iar pierduta prin ea. Am tras la un mom dat pe dreapta intr-un barulet si am baut o bere, admirand lumea si cum se distreaza. Nu mult diferit fata de noi. M-am indreptat apoi spre metrou, desi era deja ora 1 in noapte, la ei metroul functioneaza non stop. Am stat cam 30 min pana a venit cel care-mi trebuia mie, respectiv R-ul, si m-am dus spre Queens. In vagon am fost singura practic, desi mai incolo era un om al strazii destul de messed-up. Am adormit cu gandul la vocile celor din musical.
In cea de-a 4-a zi, m-am indreptat spre Soho, si apoi spre Meetpakin' District - se denumeste asa din cauza ca pe vremuri, acum 100 de ani, acolo erau foarte multe fabrici care se ocupau cu impachetatul carnii. In Soho - cel mai scump cartier din NY - am descoperit stradute pline de magazine si barulete, iar in Meetpakin' District atmosfera era un pic mai pariziana, pe acelasi stil de magazine aglomerate, si barulete si cafenele din metru in metru. Acolo nu erau zgarie nori, ci doar case si bloculete din acelea cu scari de evacuare negre. L-am parcurs pe jos, si asta mi-a luat cam 4 - 5 ore cu tot cu opriri. Am ajuns la o intersectie destul de mare care ducea spre Brooklin Bridge. Acolo am gasit o mica piateta cu o fantana in mijloc. Zona se numeste Brooklin City Hall, si este superba. Acolo este capul de sud al Manhattanului, cat si cea mai sudca statie de metrou de pe insula. M-am asezat pe o banca situata langa fantana. Am inceput sa-i fac poze. Atmosfera era foarte linistita, iar oamenii tranzitau piateta, sau se opreau pe cate o banca pentru a savura pranzul la pachet in fata acelei fantani minunate. La cateva banci mai incolo, am observat un tip, in jur de 25 de ani, care statea pe banca, cu ochelari de orb, cu baston si cu palaria pe cap. In maini avea un ziar pe care, ulterior am aflat ca se prefacea ca-l citea. I-am facut cateva poze si i le-am aratat, asa intrand si in vorba cu el. Jared, caci asa il cheama, mi-a povestit ca el este actor, si ca munceste in NY momentan, dar ca se relocheaza pe unde il duc contractele. Acum juca rolul unui orb, facand parte dintr-un jocprototip Quest, pe care-l puteti gasi pe www.accomplicetheshow.com . Era profesionist. Am stat amandoi pe acea banca, si desi ploaia ne-a prins acolo, am continuat sa stam jos admirand peisajul si oamenii. Am luat apoi masa impreuna pe o strada dintre acelea de pe langa piateta, apoi in jurul orei 15 eu m-am dus spre Wall St. care era in apropiere. Acolo am vazut Bursa, statuia lui George Wasington, cladirea Trump si multe alte atractii. Tin sa va povestesc despre grupul de chinezi peste care am dat. Un grup in jur de 30 de persoane, care stateau in fata statuiei lui Wasington si se minunau. Mie mi se pare ca oamenii acestia au fete facute special pentru a se minuna, parandumi-se foarte haiosi. M-am intors inapoi la Jared in piateta, unde l-am gasit literalmente "working his magic on the ppl", pentru ca isi exersa talentul actoricesc asupra lor, in cadrul jocului din care facea parte. Ne-am despartit in jurul orei 17 cand el m-a condus inapoi in Soho, de unde am luat metroul spre casa. La metroou jos, erau 2 negri, unul canta la saxofon si celalalt la chitara. Exact ca in filme. Le-am facut o poza si m-am suit in metrou, spre casa. Ajunsa fiind, m-am schimbat si am iesit inapoi in Manhattan, luand car-service - 32$, pana pe Bleeker St. unde m-am intalnit cu Marina si Mihai, gazdele mele, intr-un bar. Destul de frumos, cu o structura de lemn. Pot spune ca eram destul de obosita, asa ca am baut 2 Cosmopolitan, si ne-am indreptat inapoi spre Queens. Am adormit cu gandul la fantana din piateta de langa Brooklin City Hall.