Monday, August 11, 2008

Day 3

Dupa aceasta zi in care am stat non stop in picioare, m-am dus seara spre casa, cu metroul - asa cum ma obisnuisem. Am iesit impreuna cu gazdele mele in cartierul Astoria, cartier dedicat grecilor, sau europenilor in mare. Acolo ne-am dus la o berarie construita exact in asa fel incat sa semene cu cele europene. O terasa intinsa, cu mese de lemn si banci lungi ( gen Motoare), unde puteai consuma carnati cu cartofi prajiti si bere de toate felurile. Am cunoscut acolo romani stabiliti de ani de zile in NY, care ajunsesera sa lucreze in companii destul de mari. Oameni care si-au schimbat destinul, plecand din Romania sau Grecia, si care in SUA au reusit. Le port admiratie. Pentru ca era destul de tarziu in noapte - aprox. 2 noaptea - ne-am decis sa ne retragem. Am dormit cam 5 ore.
Cea de-a treia zi petrecuta in NY s-a dovedit a fi una foarte plina. Mi-am fixat 2 obiective, mai mult sau mai putin turistice: Rockefeller Building cu Radio City Hall si Times Square, si apoi Ground 0 - unde au fost cladirile World Trade Center. La Top Of The Rock am ajuns pe la ora 10 dimineata. Am stat la o coada de 30 min, ca sa urc. Sunt cam 80 de etaje, iar cu liftul 15 secunde. Simteam cum mi se infunda urechile. Liftul era descoperit, iar in sus pe masura ce urcai, puteai vedea niste lumini albastre si galbene, care iti insoteau urcarea. Cand usile liftului s-au deschis....am avut o mica senzatie de frica. Eram in open air, deasupra NY-ului. Ceva fantastic! Puteam vedea de acolo tot Manhattan-ul, Oceanul Atlantic cu Statuia Libertatii, ceilalti zgarie nori, iar in mijloc trona grandiosul Central Park, pe care-l vizitasem in prima zi. Parea ca un tablou, la fel ca in pozele pe care le vazusem pana atunci. Puteai urca inca un nivel pe jos, unde ieseai pe o terasa deschisa, fara aparatoarele de vant sau masurile de siguranta care existau la nivelul de mai jos. M-am dus si eu, cu pasi mici spre acel nivel. Sincera sa fiu, ma tineam de bara de pe scari cum nu m-am tinut pana acum de nimic. Acolo iti poti dovedi frica de inaltime foarte usor, si in plus de asta ai parte de cea mai bestiala si grandioasa vedere asupra NY-ului. Mi-a luat 30 de minute sa ma obisnuiesc cu locul in care eram, iar in tot acest timp am facut poze, am admirat cladirile de sus, si tot asa. Am vrut sa montez si trepiedul, insa un bodyguard de acolo mi-a spus ca este interzis. Mi-a parut extrem de rau, deoarece doream sa fac poze la acel peisaj superb. Mi-am cumparat cateva suveniruri si am coborat la sol. M-am uitat in sus si m-am minunat. Cred ca atunci am realizat cat de sus am fost cu 10 minute in urma. Toata aceasta experienta m-a costat in jur de 40$, evident fara suveniruri.
Langa Rockefeller Building, se afla Radio City Hall, unde deobicei seara are loc spectacolul de cabaret as putea sa-i spun, cu vestitele doamne denumite The Rocketts.
Pana la Times Square erau de mers cateva intersectii. Zis si facut. Am ajuns acolo, unde m-am lasat purtata de multime. Cred ca este cel mai aglomerat loc de pe pamant, in afara de metroul chinezilor. As dori sa pot da o cifra care sa reperezinte cu aproximatie numarul oamenilor care tranziteaza Times Square-ul, atat la suprafata cat si cu metroul. Dar nu pot. Am gasit acolo vestitele cladiri cu reclame grandioase, sediul MTV de unde se transmite TRL, si diferite locatii si restaurante, in care am intrat si eu de altfel ca sa iau pranzul.
Times Square-ul se intersecteaza cu Broadway, ...da vestitul Broadway. Am intrat la unul dintre teatrele de acolo, si mi-am luat bilet la un Musical: The Jersey Boys. Este bazat pe viata si opera lui Frankie Vallie and The 4 Seasons. Aveam sa ma intorc la ora 6 sa-mi ridic biletul care m-a costat 120$. Continunadu-mi periplul prin NY, m-am indreptat spre metrou, dar nu inainte de a-mi satisface curiozitatea in ceea ce privea vestitii Hot-Dog de pe strazile NY. Luand unul, am coborat la metrou, cu directia Ground 0 - WTC Site. Am ajuns acolo, si nu stiam in ce parte sa o apuc. Iarasi eram inconjurata de multime datorita locatiei, si nu este vorba doar de turisti ci si despre faptul ca acolo se afla si Port Authority - baza de unde poti lua metroul spre Jersey, sau autobuze spre alte state din SUA. Un loc strategic. Intr-un final am ajuns si la Ground 0. Garduri marete care imprejmuiau ceea ce au fost cele doua turnuri gemene. O mica biserica se afla langa locatie, iar acolo erau lumanari aprinse, si flori si poze si amintiri aduse pentru oamenii care au murit. Intamplator am vazut un barbat pe la 35 de ani care statea langa bisericuta si se uita in gol. Am aflat mai tarziu ca fusese in unul dintre turnuri, la 9/11. Apucase sa iasa din prima cladire. Insa nu si nevasta lui. Mi-au dat lacrimile. Am aprins si eu cateva lumanari si am plecat. Nu m-am mai intors. Nu am putut.