Saturday, August 09, 2008

Tot ceea ce a insemnat aceasta aventura....part I

E ora 4 dimineata. Da...am petrecut cand am ajuns acasa. Nu m-am putut abtine. Nu puteam gasi un moment mai propice sa scriu despre sentimentele pe care am sa le pastrez o viata, de acum incolo. Sentimentele si emotiile pe care New York-ul mi le-a oferit. Zi dupa zi, ora dupa ora, colt dupa colt, pentru ca acolo poti vedea cate un lucru interesant la fiecare intersectie. Si credeti-ma, ...chiar am mers din colt in colt, pentru ca nu am vrut sa pierd nimic.
Incep prin a spune ca NY-ul m-a invatat sa nu mai pierd timpul aiurea. Si mi-as dori din tot sufletul ca persoanele pe care le am langa mine zi de zi, sa ma inteleaga, si sa accepte faptul ca viata este un lucru minunat. Sa conceapa faptul ca VIATA este cea care ne daruieste oportunitatea unica de a realiza LUCRURI - importante sau nu.Mi-am dorit sa scriu in acest blog live, dar in NY internetul era destul de scump - 5$,15 minute. Asa ca, m-am refugiat in bratele agendei mele, asternand pe cateva pagini cateva idei despre ceea ce am simtit, am experimentat...si totul ca sa nu uit cate au fost. Caci au fost....
De pe aeroportul Otopeni, m-am imbarcat la bordul unei aeronave Boeing 767, destul de maricel. Aerul conditionat din avion m-a facut sa termur la un momentdat, dar stiam ca acesta este singurul mod de a ajunge acolo unde-mi doream. Stiu ca multora le este frica de avion. Pana si mie mi-a fost. Tot timpul in avion mi-am contabilizat viata. Nu ma intrebati de ce. Mintea omului poate face multe, aceasta fiind concluzia la care am ajuns cand am aterizat pe aeroportul JFK, in NY. O experienta minunata. Vorba mamei mele - careia am sa-i multumesc o viata - "Sa vezi atunci cand aterizezi, cum vei avea impresia ca te "gadila" zgarie-norii in talpa". Va spun sincer ca aceasta a fost senzatia pe care am avut-o la aterizare, deoarece in acel moment, ca sa ajungi pe pista, treci pe deasupra Manhattan-ului, implicit pe deasupra zgarie-norlior. Ce am simtit? Un pic de frica, adrenalina, si nerabdare. Pentru mine, combinatia perfecta. Dupa ce am survolat NY 1 ora din cauza aglomeratiei, am aterizat. La vama trebuia sa prezentam actele, pentru utimul interviu. Degeaba ai viza daca nu treci de portile de la interviu. Poti sta in cap, poti implora, poti ajunge la exasperare asa cum am vazut o familie careia i s-a refuzat in fata mea accesul in America. Trist.
Eu am trecut. Mi-am ridicat bagajul si m-am dus spre locul unde am stat aproximativ o saptamana. In Queens, mai exact Rego Park. Un cartier din Queens, unde tornau rusii, romanii si chinezii. Magazine de legume/fructe/carne, pentru ca majoritatea imigrantilor cu asta se ocupa - comert. Mi-am lasat bagajele in casa, si cu ajutorul gazdelor mele Mihai si Marina, am plecat spre Manhattan - o distanta de 25 min pe autostrada. Sau cu metroul 1h si 30 min. Acolo....strazi pline de baruri, restaurante si oameni. Oameni care cautau un loc sa manance, sa petreaca sau sa socializeze. Oameni deschisi si doritori de companie. Oameni veseli si relaxati. Oameni cum nu sunt in Romania. Ne-am oprit la un restaurant mexican vis-a-vis de vestitul bar de jazz Blue Note. Mi-as fi dorit sa ma duc in Blue Note, dar era deja tarziu si nu mai era nici un fel de reprezentanta live. Am mancat mexican, si m-am dus sa dorm un pic. De ce zic un pic? Pentru ca la 7 jumate dimineata mi-am dat trezirea cu gandul sa o iau la picior spre Manhattan.
7:30 - ceasul a sunat, la 8 dimineata ieseam pe usa, iar cu ajutorul metroului - care este foarte bine organizat, am ajuns la 9 in marele Manhattan. M-am decis ca prima mea oprire sa fie Central Park. Este un parc grandios, cu un lac mare in mijloc, cu o gradina zoo. Inainte de a ajunge la gradina, am "agatat" doua doamne care doreau si ele sa mearga in acelasi loc. Ne-am imprietenit si am vizitat impreuna Gradina Zoo din Central Park. Am vazut pinguini, ursi polari, foci si tot felul de minunatii. Doamnele cu care eram, proveneau din Orlando, si erau pentru prima oara in NY. Erau destul de varstnice, moment in care am realizat ca nu multi dintre americani ies din perimetrul statului in care traiesc, dupa spusele lor.
Dupa ce mi-am luat la revedere de la ele, mi-am continuat periplul prin NY. M-am dus la cea mai apropiata gura de metrou si am luat A-ul spre urmatoarea locatie - 5th Avenue. Celebrul 5th Avenue. Bulevardul cu cele mai scumple cladiri si blocuri de locuinte. L-am mers pe tot pe jos si mi-a luat aproximativ 3 ore sa-l parcurg. Cladirile si grandoarea lor m-au intimidat un pic, de altfel si gatul meu incepea sa amorteasca, deoarece stateam numai cu ochii in sus spre zgarienorii de locuinte. Maretii. Am aflat ulterior ca Manhattanul este situat pe stanca, si de aceea se poate construi, el fiind o insula adiacenta continentului. Queens-ul este pe continent, iar Manhattan-ul este pe insula formata din cele 3 cartiere mari: The Bronx, Brooklin si cel mentionat mai devreme. Obiectivul turistic preferat al oamenilor care vin in NY - Manhattan. Am sa ma opresc acum din povestire si am sa ma duc sa dorm - am de recuperat ore bune de somn. Maine revin, continuand povestirea.

Numai Bine!